Masa solna - zabawa, którą uwielbia mój dwulatek


Zabawa masą solną to doskonałe ćwiczenie na rozwój małej motoryki, tak potrzebnej przy czynnościach samoobsługowych. Poza tym świetnie kształtuje precyzję ruchów, koordynację wzrokowo- ruchową oraz odpowiednie napięcie mięśniowe. Pamiętam, że jako dziecko lubiłam się nią bawić. Okazało się, że mój dwulatek też ją uwielbia. Kroił, dziurawił, wbijał do niej paluszki, wsuwki do włosów, robił tunele. Sama byłam zaskoczona jak wiele sposobów znalazł na zabawę nią.






Przepis na masę solną:
(porcja dla jednej osoby)

-0,5 szklanki soli
-0,5 szklanki mąki
-0,25 szklanki letniej wody

Mąkę i sól mieszamy razem dodając stopniowo wodę. Ugniatamy to połączenia składników i powstania jednolitej masy. Lepimy, bawimy się. Jeśli chcemy wysuszyć nasze dzieła wystarczy położyć je na kaloryferze w tekturowym pudełeczku. Za dwa, trzy dni będą gotowe. W piekarniku potrzebna im około godzinka w niskiej temperaturze 50-70 stopni.











1 komentarze:

  1. 21 year-old Data Coordiator Rollin Murphy, hailing from Westmount enjoys watching movies like Americano and Backpacking. Took a trip to Historic Centre of Mexico City and Xochimilco and drives a Ford GT40. pomocne wskazowki

    OdpowiedzUsuń

 

Obserwatorzy

PARTNERZY

PARTNERZY
Portal Integracja Sensoryczna

.

.

.

.

Autorka

Witaj! Mam na imię Sylwia. Jestem żoną, mamą, pedagogiem. Uwielbiam polskie tradycje i rodzinny Kraków. Lubię zapach domowej kuchni oraz szeroko pojęte majsterkowanie. Cieszę się z drobiazgów, zatrzymuję w kadrach chwile i uczę się żyć naprawdę.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *